دندانپزشکی کودکان و اهمیت آن
نوشته شده توسط : نت ویر

دندانپزشکی اطفال در مرحله اول، بر مراقبت های پیشگیرانه تمرکز می کند. معاینات منظم، تمیز کردن دندان و انجام درمان توصیه شده در سنین کودکی به پیشگیری از مشکلات دندانی مانند پوسیدگی، بیماری لثه و پوسیدگی دندان کمک می کند و از درمان های گسترده تر و پرهزینه تر در آینده جلوگیری خواهد کرد.

دندانپزشک متخصص کودکان برای درمان مشکلات دهان و دندان اطفال آموزش دیده، نیازهای دندانپزشکی منحصر به فرد، جنبه های رفتاری کودکان را درک و ویزیت دندانپزشکی را به تجربه ای مثبت و راحت تبدیل می کند.

 برقراری رابطه مثبت با دندانپزشک از سنین پایین به کاهش اضطراب و فوبیای دندانپزشکی و ایجاد عادات مفید برای رعایت بهداشت دهان و دندان تا آخر عمر کمک می کند.

سن توصیه شده برای شروع مراقبت های دندانپزشکی کودکان

والدین باید، کودک را پس از رویش اولین دندان شیری، برای ویزیت و مراقبت ها از دندان ها به دندانپزشکی ببرند. اینکار امکان تشخیص زود هنگام هر گونه مشکل دندانی را فراهم می کند، پدر و مادر راهنمایی های ارزشمندی را در مورد بهداشت دهان و دندان و تغذیه مناسب، دریافت خواهند کرد. از طرفی در این جلسات کودک با محیط مطب دندانپزشکی آشنا می شود.

انواع درمان و مراقبت های لازم در دندانپزشکی کودکان

دندانپزشکی اطفال طیف وسیعی از درمان ها و مراقبت های متناسب با نیازهای منحصر به فرد کودک را در بر می گیرد. در اینجا به برخی از درمان ها و مراقبت های متداول می پردازیم:

تمیز کردن و معاینه دندان

تمیز کردن و معاینه منظم دندان کودک از روش های دندانپزشکی اطفال است. این روش ها شامل برداشتن پلاک و جرم دندان، تمیز کردن کامل دندان ها و بررسی جامع سلامت دهان و دندان کودک هستند.

دندانپزشک سلامت کلی دندان ها، لثه ها و دهان را ارزیابی و هرگونه مشکل بالقوه را شناسایی می کند، اقدامات درمانی یا پیشگیرانه مناسب را ارائه می دهد.

سیلانت دندان در دندانپزشکی کودکان

سیلانت های دندانی پوشش های محافظ نازکی هستند که روی سطوح جویدنی دندان های عقبی (مولرها و پرمولرها) اعمال می شوند. این سیلانت ها با بستن شیارها و شکاف ها، به تمیز کردن موثر دندان ها کمک می کنند و از بروز پوسیدگی و حفره جلوگیری خواهند کرد.

سیلانت های دندانی روش غیر تهاجمی و بدون درد هستند که لایه محافظتی بیشتری در برابر پوسیدگی دندان ایجاد می کنند.

فلوراید تراپی

فلوراید تراپی یک اقدام پیشگیرانه ضروری در دندانپزشکی کودکان است. این روش به تقویت مینای دندان، جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک می کند. در طول درمان، یک ژل، فوم یا وارنیش فلوراید غلیظ روی دندان ها اعمال می شود. این ژل در محافظت بیشتر و رشد سالم دندان نقش دارد.

پرکردن دندان از روش های دندانپزشکی کودکان

اگر در دندان کودک حفره یا پوسیدگی سطحی ایجاد شود، برای بازیابی ساختار آن و جلوگیری از پوسیدگی بیشتر، ترمیم و پر کردن دندان ضروری است.

منبع:

smilebright.ir





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 خرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: